همکاری در فروش چیست؟

به بیان ساده، همکاری در فروش روشی برای ایجاد درآمدهای خودکار است. البته فعالیتهایی که در ابتدای کار برای ایجاد این درآمد باید انجام داد اما این درآمد می تواند به صورت خودکار و پایدار بلندمدت باشد.

حال چگونه این فعالیت ها را انجام دهیم؟

به بیان دیگر، همکاری در فروش یعنی شما در یک فرآیندی همکاری می کنید، این فرآیند، فرآیند فروش است که فعالیت هایی را انجام می دهید و تا زمان دستیابی به وضعیت های مشخصی، شما در آمدی را از آن کسب خواهید کرد.

نکته: این را هم در نظر داشته باشیم که در فرآیند همکاری در فروش، ما نقش بازاریاب نداریم، بلکه از ابتدای فعالیت تا زمان فروش نهایی با خریدار همراه هستیم و از تمامی فرآیندها آگاه می شویم.

همکاری در فروش چهار بازیگر و نقش را دارد:

  • فروشنده
  • شبکه واسط
  • تبلیغ کننده
  • خریدار نهایی

برای اینکه این سیستم همکاری در فروش را راحت تر درک کنیم، فرض کنید که فروشنده ای همانند وب سایت آمازون وجود دارد که می خواهد محصولات خود را به فروش رساند، یکی از روشهایی که قطعا برای فروش خود در نظر می گیرد انجام فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتالی همچون ادوردز و سایر موارد است اما برای سرعت بخشیدن به فعالیتهای فروش خود و توسعه افراد تبلیغ کننده خود، شرایطی را در نظر گرفته است که براساس فروشی که اتفاق می افتد مبلغی را پرداخت می کند. در این حالت، سیستم همکاری در فروش اتفاق می افتد.

در این حالت، یک شبکه واسط راه اندازی می شود که این شبکه واسط بین فروشنده و تبلیغ کننده قرار می گیرد تا بتواند مشکلات احتمالی را حل کند.

از جمله مشکلاتی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که تبلیغ کننده روشهایی را استفاده می کرد که چندان روشهای درستی نبود، فروشنده پول تبلیغ کننده را پرداخت نمی کرد و مشکلاتی از این دست که موجب اختلال در فرآیند همکاری در فروش می شد که این شبکه های واسط، سیستم همکاری در فروش را نجات دادند.

نمونه بارز این نوع همکاری در ایران، فروشنده ای همانند دیجی کالا است که فروشنده محسوب می شود، تبلیغ کننده که ما هستیم و در این آموزش می خواهیم یاد بگیریم که چگونه این کار را انجام دهیم و بتوانیم از سیستم همکاری در فروش دیجی کالا درآمد کسب کنیم؟

اسکرول به بالا