خریداران نمی خواهند خیلی انتظار بکشند. در صورتی که خریداران با تعطیلی، دریافت فقط دمو یا انتظار قرار گیرند، این مراحل ارزش صفر به خریدار اضافه می کنند. خریداران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد محصول شما هستند که به صورت آنلاین یافت نمی شود.
شما به عنوان یک فروشنده می توانید با درک سفر خریدار ، روند فروش خود را متناسب با متن خریدار تنظیم کنید. در این مقاله، ما سفر خریدار را تعریف می کنیم و به شما نشان خواهیم داد که چگونه کمک کنیم تا مشتری از شما خرید کند
قبل از هر چیز فراموش نکنید که آموزش دیجیتال مارکتینگ در یک نگاه را دنبال کنید.
اما بپردازیم به سفر خریدار…
سفر خریدار فرآیندی است که خریداران برای آگاهی ، بررسی و ارزیابی و تصمیم به خرید محصول یا خدمات جدید طی می کنند.
این سفر شامل یک فرآیند سه مرحله ای است:
نمودار زیر سفر نمونه خریدار برای تصمیم خرید ساده ویزیت پزشک در طول بیماری را نشان می دهد.
اگر درک صمیمانه ای از خریداران خود ندارید ، چند مصاحبه با مشتریان ، چشم اندازها و سایر فروشندگان شرکت خود انجام دهید تا درک سفر خرید را بدست آورید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید برای جمع آوری سفر خریدار برای شرکت خود بپرسید.
در مرحله آگاهی، خریداران چالش یا فرصتی را که می خواهند دنبال کنند، شناسایی می کنند. آنها همچنین تصمیم می گیرند که آیا هدف یا چالش باید اولویت باشد یا نه. به منظور درک کامل مرحله آگاهی از خریدار ، از خود بپرسید:
در مرحله ملاحظه، خریداران هدف یا چالش را به روشنی مشخص کرده و متعهد شده اند که آن را برطرف کنند. آنها رویکردها یا روشهای مختلف موجود را برای دستیابی به هدف یا حل چالش خود ارزیابی می کنند. از خودت بپرس:
در مرحله تصمیم گیری ، خریداران قبلاً در مورد یک دسته راه حل تصمیم گرفته اند. به عنوان مثال ، آنها می توانند لیستی از طرفداران خاص را بنویسند و سپس در مورد پیشنهادی که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می کند تصمیم بگیرند. سوالاتی که باید برای تعیین مرحله تصمیم گیری از خود بپرسید عبارتند از: