سفر مشتری چیست؟

خریداران نمی خواهند خیلی انتظار بکشند. در صورتی که خریداران با تعطیلی، دریافت فقط دمو یا انتظار قرار گیرند، این مراحل ارزش صفر به خریدار اضافه می کنند. خریداران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد محصول شما هستند که به صورت آنلاین یافت نمی شود.

شما به عنوان یک فروشنده می توانید با درک سفر خریدار ، روند فروش خود را متناسب با متن خریدار تنظیم کنید. در این مقاله، ما سفر خریدار را تعریف می کنیم و به شما نشان خواهیم داد که چگونه کمک کنیم تا مشتری از شما خرید کند

قبل از هر چیز فراموش نکنید که آموزش دیجیتال مارکتینگ در یک نگاه را دنبال کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ در یک نگاه

اما بپردازیم به سفر خریدار…

سفر خریدار چیست؟

سفر خریدار فرآیندی است که خریداران برای آگاهی ، بررسی و ارزیابی و تصمیم به خرید محصول یا خدمات جدید طی می کنند.

این سفر شامل یک فرآیند سه مرحله ای است:

  • مرحله آگاهی: خریدار متوجه می شود که مشکلی دارند.
  • مرحله ملاحظه یا توجه: خریدار مشکل خود را تعریف می کند و برای حل آن تحقیق می کند.
  • مرحله تصمیم گیری: خریدار راه حلی را انتخاب می کند.

نمودار زیر سفر نمونه خریدار برای تصمیم خرید ساده ویزیت پزشک در طول بیماری را نشان می دهد.

همین الان دانلود کنید: قالب های رایگان نقشه سفر مشتری

چگونه می توان سفر خریدار شرکت خود را تعریف کرد

اگر درک صمیمانه ای از خریداران خود ندارید ، چند مصاحبه با مشتریان ، چشم اندازها و سایر فروشندگان شرکت خود انجام دهید تا درک سفر خرید را بدست آورید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید برای جمع آوری سفر خریدار برای شرکت خود بپرسید.

مرحله آگاهی

در مرحله آگاهی، خریداران چالش یا فرصتی را که می خواهند دنبال کنند، شناسایی می کنند. آنها همچنین تصمیم می گیرند که آیا هدف یا چالش باید اولویت باشد یا نه. به منظور درک کامل مرحله آگاهی از خریدار ، از خود بپرسید:

  • خریداران چگونه اهداف یا چالش های خود را توصیف می کنند؟
  • خریداران چگونه خود را در مورد این اهداف یا چالش ها آموزش می دهند؟
  • عواقب بی عملی خریدار چیست؟
  • آیا باورهای غلط متداول خریداران درباره پرداختن به هدف یا چالش وجود دارد؟
  • خریداران چگونه تصمیم می گیرند که هدف یا چالش را در اولویت قرار دهند؟

 

مرحله ملاحظه یا توجه

در مرحله ملاحظه، خریداران هدف یا چالش را به روشنی مشخص کرده و متعهد شده اند که آن را برطرف کنند. آنها رویکردها یا روشهای مختلف موجود را برای دستیابی به هدف یا حل چالش خود ارزیابی می کنند. از خودت بپرس:

  • چه دسته ای از راه حل ها را خریداران بررسی می کنند؟
  • خریداران چگونه خود را در زمینه های مختلف آموزش می دهند؟
  • خریداران چگونه مزایا و معایب هر دسته را درک می کنند؟
  • خریداران چگونه تصمیم می گیرند که کدام دسته برای آنها مناسب است؟

 

مرحله تصمیم گیری

در مرحله تصمیم گیری ، خریداران قبلاً در مورد یک دسته راه حل تصمیم گرفته اند. به عنوان مثال ، آنها می توانند لیستی از طرفداران خاص را بنویسند و سپس در مورد پیشنهادی که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می کند تصمیم بگیرند. سوالاتی که باید برای تعیین مرحله تصمیم گیری از خود بپرسید عبارتند از:

  • خریداران از چه معیارهایی برای ارزیابی پیشنهادهای موجود استفاده می کنند؟
  • وقتی خریداران پیشنهاد شرکت شما را بررسی می کنند ، در مقایسه با گزینه های دیگر چه چیزی را در این زمینه دوست دارند؟ آنها چه نگرانی هایی با پیشنهاد شما دارند؟
  • چه کسی باید در تصمیم گیری نقش داشته باشد؟ از نظر هر فرد درگیر، دیدگاه او درباره تصمیم چگونه متفاوت است؟
  • آیا خریداران پیش از خرید پیشنهادی در انتظار امتحان پیشنهاد دارند؟
  • آیا خارج از خرید ، خریداران باید مقدمات بیشتری مانند برنامه های اجرایی یا استراتژی های آموزشی را انجام دهند؟
  • پاسخ به این سوالات بنیان محکمی برای سفر خریدار شما فراهم می کند.

 

آموزشهای دیگر از این دست را فراموش نکنید:

 

 

 

اسکرول به بالا