بخش دوم- هر بازدید یوتیوب چقدر درآمد ایجاد می کند؟

درس
اطلاعات تکمیلی

ویدئوی این بخش را در قسمت اطلاعات تکمیلی مشاهده فرمایید…

میزان درآمد از طریق یوتیوب براساس بازدیدها، دلیل مشخصی ندارد اما از طریق انجام عواملی می توانیم میزان درآمد خود از یوتیوب را افزایش دهیم:

عوامل موثر بر درآمد از طریق یوتیوب:

  • دسته بندی
  • موقعیت جغرافیایی
  • مدت زمان ویدئو
  • فصل

 

دسته بندی یا Category:

دسته بندی یا کتگوری که ویدئوی شما در آن قرار می گیرد باید ببینیم چه حوزه و چه دسته بندی است.

در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که میزان درآمد از یوتیوب به ازای دسته بندی مربوط به ویدئوهای شما چقدر است. درحال حاضر، در دسته های مختلفی ویدئو آماده می شود که یکی از جذاب ترین آنها گیمینگ و بازی است. بنابراین تولید ویدئو در حوزه گیمینگ و بازی سازی می تواند درآمد بالایی ایجاد کند.

حوزه بعدی که میشود در آن برای کسب درآمد بالا تمرکز کرد، حوزه سرگرمی است که رشد خیلی سریعی هم دارد.

حوزه آموزشی هم یکی از جذاب ترین حوزه هایی است که می توان در آن درآمد بالایی را کسب کرد.

حوزه تکنولوژی محصولات دیجیتال مانند دوربین و لپ تاپ و موارد مشابه هم موجب بازدید بسیار خوبی می شود.

حوزه های زیبایی و آرایشی هم جدیدا بسیار زیاد بر روی آنها کار می شود و در این حوزه نیز می توان درآمدهای خوبی را از یوتیوب کسب کرد.

سلامتی و فیتنس نیز جرو بخش هایی است که در یوتیوب بسیار کار می شود و بخشهایی همچون رژیم غذایی می تواند به ما در ایجاد درامدهای مناسب کمک شایانی کند.

حوزه های دیگری که می توانیم برای ایجاد محتوا در یوتیوب و کسب درآمد اشاره کنیم عبارتند از:

  • حوزه های سفر و گردشگری
  • روابط و موفقیت و انگیزشی و رشد فردی
  • آشپزی و غذا
  • حیوانات خانگی

 

این حوزه ها و دسته بندیهای اشاره شده جزو جذاب ترین حوزه هایی هستند که می توان آنها را برشمرد و موجب ایجاد درآمد بالا در یوتیوب می شود.

 

موقعیت جغرفیایی:

بررسی اینکه مخاطبان شما از کدام موقعیت های جغرافیایی ویدئوهای شما را مشاهده می کنند. این بخش موقعیت های جغرافیایی نیز جزو مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. اینکه بدانیم بازدیدکنندگان کانال شما از چه کشوری هستند بسیار مهم است زیرا که هر کشور، تبلیغات مرتبط با آن را می تواند مشاهده کند.

لیست کشورهای اشاره شده در زیر، کشورهایی هستند که تبلیغات در این کشورها بسیار گرانتر از سایر کشورهاست و همین موضوع نیز موجب می شود که در این مناطق جغرافیایی درآمدهای بالاتری نیز کسب شود.

  • آمریکا
  • کانادا
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلیس
  • اتریش
  • آلمان
  • سوئیس

 

مدت زمان ویدئو:

چقدر افراد ویدئوی شما را می بینند؟ و چند دقیقه روی ویدئوی شما می مانند. اینکه ویدئوی شما را چند دقیقه ببینند هم بر روی میزان درآمد شما تاثیرگذار است.

ممکن است کانالی در حدود 10000 بازدید داشته باشد و اینکه ده دقیقه این ویدئو را ببینند با زمانی که کانالی 50000 بازدید داشته باشد و تنها یک دقیقه آن را ببینند در میزان درآمد متفاوت خواهد بود.

دلیل آن هم این است که در بازه های زمانی دو تا سه دقیقه نیز یک تبلیغ منتشر می شود و اینکه افراد مدت زمان بیشتری اط ویدئو را ببینند و بر روی تبلیغاتهای بعدی کلیک کنند هم تاثیرگذار است.

 

فصل:

فصلی که ویدئو آپلود می شود هم مهم است.  ویدئوهایی که در اواخر پاییز و اوایل زمستان یعنی سه ماه آخر میلادی مشاهده می شوند میزان درآمد بالاتری را نیز کسب خواهند کرد.

در فصلهایی همچون موارد زیر نیز میزان درآمد از یوتیوب نیز افزایش خواهد داشت.

  • کریسمس
  • بلک فرایدی
  • سوپربوئل (فصل فوتبال آمریکایی)
  • اسکار

در این زمانها، اوج تبلیغات را در یوتیوب خواهیم داشت که اگر ویدئوهای شما در این زمانها بازدیدهای خوبی دشاته باشند، درآمدهای بالایی را نیز کسب خواهید کرد.

 

نتیجه گیری:

به طور خلاصه می توان گفت که یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید دو دلار پرداخت می کند. البته این مبلغ درآمد به ازای دسته بندیهای اشاره شده همچون گیمینگ و سرگرمی در کشورهای مختلف می تواند حتی به 4 دلار یا بیشتر به ازای هر 1000 بازدید برسد. یعنی در بدترین حالت، هر 1000 بازدید را 1.5 دلار در نظر بگیرید. اگر بدترین ویدئو را هم تولید کنید اگر به 1000 بازدید برسید حداقل 1.5 دلار درامد را خواهید داشت.

 

اسکرول به بالا