بخش اول- آشنایی با انواع تبلیغات در یوتیوب

درس
اطلاعات تکمیلی

یوتیوب شبکه اجتماعی است که به افرادی که اقدام به تولید محتوا می کنند و در این شبکه اجتماعی آن را منتشر می نمایند بابت تبلیغات پول پرداخت می کند.

به این صورت که یوتیوب بخشی به عنوان تبلیغات دارد که تبلیغات در ویدئوی مربوط به شما نیز ممکن است نمایش داده شود. لذا یوتیوب درصدی از مبلغ تبلیغاتی که دریافت کرده است و در ویدئوی شما نمایش داده شده است را به تولیدکننده محتوا پرداخت می کند.

شما ماهها وقت خود را برای کامل کردن متن، استوری بورد، استعداد مناسب، هدفگذاری و ویرایش کامل کرده اید. نتیجه نهایی؟ یک برند پرفروش یا ویدئوی محصول.

با صرف کردن زمانهای مختلف و به صورت تمام وقت، نمی توانید تنها با جاسازی ویدیو در یک صفحه اصلی یا به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی امیدوار باشید که ویدئوی شما را تماشا کنند.

اگرچه محتوای عالی ممکن است پیدا شود، اما مهم است که در مورد جلب توجه و آموزش چشم اندازها و افرادی که با نام تجاری شما آشنا نیستند نیز پیش قدم باشید. اجرای یک سری تبلیغات YouTube یکی از راه های اطمینان از این است که بیشتر مخاطبان هدف شما محتوای ویدیویی تولید شده را پیدا می کنند.

و با قالب ها و قابلیت های جدید ردیابی، می توانید از این اطلاعات برای گزارش بازگشت سرمایه آن نیز استفاده کنید.

مسئله این است که تبلیغات در YouTube با اجرای PPC یا یک کمپین اجتماعی پولی بسیار متفاوت است. محدودیت های خاص خلاقانه و تعداد زیادی گزینه برای این پلتفرم وجود دارد و شما باید قبل از اینکه پروژه ویدئویی بعدی خود را محدود کنید، از دانش پایه استفاده کنید تا از امکانات پرداخت شده بیشترین استفاده را ببرید.

ویژگیهای جدید تبلیغات YouTube

در ژانویه  Google اعلام کرد که در AdWords تغییراتی ایجاد می کند تا به تبلیغ دهندگان اجازه دهد بینندگان بیشتری را در YouTube به ویژه در دستگاه های تلفن همراه که 50٪ بازدیدهای YouTube در آنها رخ می دهد، مشاهده کنند. در میان تغییراتی که ایجاد شد، احتمالاً بزرگترین اعلامیه این بود که تبلیغ کنندگان به زودی می توانند بینندگان را بر اساس سابقه جستجوی Google خود هدف قرار دهند، علاوه بر رفتارهای مشاهده شده YouTube که قبلاً آنها را هدف قرار داده بود.

بازاریاب ها اکنون می توانند تبلیغات را به افرادی که اخیراً محصول یا خدمات خاصی را جستجو کرده اند، هدف قرار دهند تا تبلیغات ویدئویی را که در این پلت فرم به آنها نشان داده می شود، هدف قرار دهند. اگر محتوای یک آگهی ویدیویی با جستجوی بیننده ای که تحقیق کرده است ارتباط نزدیک داشته باشد، احتمال دارد که وی کل آگهی را مشاهده کند یا از طریق آگهی به وب سایت کلیک کند.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی در یوتیوب نسبت به جستجوی سنتی Google نسبتاً ارزان تر است: هزینه بازدیدها به طور متوسط ​​0.06 دلار برای هر کلیک در YouTube است، در مقایسه با متوسط ​​هزینه جستجوی Google برای هر کلیک که تخمین زده می شود بین 1-2 دلار است. وقتی هدف گذاری YouTube شامل سابقه جستجو است، ممکن است یک روش مقرون به صرفه تر باشد تا مخاطبان خود را با شکل جذاب تری از محتوا – ویدئو – هدف قرار دهید.

انواع تبلیغات در یوتیوب

سه نوع کلیدی از تبلیغات ویدیویی وجود دارد که می توانید در YouTube سرمایه گذاری کنید:

  1. TrueView
  2. Preroll
  3. Bumpers

TrueView Ads

تبلیغات TrueView نوع استاندارد تبلیغات ویدیویی در YouTube است. تبلیغ کنندگان فقط هزینه تبلیغات TrueView را زمانی پرداخت می کنند که بینندگان آگهی را تماشا می کنند یا با آن ارتباط برقرار می کنند (به عنوان مثال با کلیک روی یک تماس برای اقدام)، و فیلم ها می توانند به راحتی سفارشی شوند تا محتوای متنوعی را به اشتراک بگذارند.

تبلیغ کنندگان فقط زمانی پرداخت می کنند که کاربر حداقل 30 ثانیه یا تا پایان فیلم آگهی را تماشا می کند یا اگر بیننده اقدامی انجام دهد، مانند کلیک کردن روی یک تماس برای اقدام. یوتیوب نیاز دارد که طول تبلیغات TrueView قابل جستجو بین 12 ثانیه تا 6 دقیقه و تبلیغات TrueView غیر قابل ردکردن به مدت 15-20 ثانیه باشد.

دو نوع تبلیغ TrueView وجود دارد که می توانید کانال YouTube خود را با آنها بهینه کنید:

  Video Discovery Ads (Previously Named In-Display Ads)

  In-Stream Ads

 

Video Discovery Ads (Previously Named In-Display Ads)

کشف ویدیو تبلیغات YouTube در صفحه اصلی YouTube، صفحات نتایج جستجو و به عنوان فیلم های مرتبط در صفحات تماشای ویدیوی YouTube نشان داده می شود.

این تبلیغات در مثال زیر پس از انجام جستجوی YouTube ظاهر شده است:

display ad به عنوان یک فیلم مرتبط در نوار کناری ویدیوی سمت راست ظاهر می شود:

هنگامی که کاربر بر روی تبلیغ کلیک می کند ، صفحه ویدیوی مقصد محلی در ستون سمت راست نشان می دهد که در آن آگهی نمایش بنر همراه ظاهر می شود.

In-Stream Ads

TrueView in-stream ads  قبل از اینکه شخصی ویدیویی را که در YouTube انتخاب کرده مشاهده کند ، پخش می شود. بینندگان گاهی اوقات این امکان را دارند که پس از پنج ثانیه تماشای تبلیغ، از آن چشم پوشی کنند. همچنین می توانید آنها را در هرجای شبکه نمایش Google (GDN) یا سایتهایی که فضای تبلیغات ویدیویی Google را خریداری کرده اند، قرار دهید.

In-stream ads به بازاریابان امکان می دهد تبلیغات ویدئویی را با CTA های مختلف و متن همپوشانی خود سفارشی کنند ، همانطور که در مثال تبلیغ قابل پخش در زیر از Grammarly برجسته شده است.

در اینجا به نظر می رسد یکی دیگر از تبلیغات پخش جریانی skippable از Wix چیست. در این مثال ، یک CTA دیگر از Wix در بالای صفحه نمایش منوی ویدئو سمت راست وجود دارد:

ویدئوهای TrueView بهتر است شامل چه چیزهایی شود؟

کمپین های ویدئویی TrueView می تواند شامل افراد، گفتگوها و موسیقی هایی باشد که با اجازه بازیابی شده اند  یا بدون حق امتیاز محسوب می شوند. با این حال، بهتر است یک تبلیغ تبلیغاتی استاندارد انجام نشود. از آنجا که این ویدیوها قابل رد شدن هستند، شما باید برای ادامه تماشا به مخاطبان خود دلیل بیاورید.

در عوض، با زمانی که در این ویدیو دارید، داستانی را تعریف کنید. مردم عاشق دیدن موارد موردی در مورد کسانی هستند که می توانند با آن همدلی کنند. این یک منبع سرگرمی است که باعث می شود نام تجاری شما به یاد ماندنی شود و از آن وسوسه انگیزتر شود.

با تبلیغات TrueView ، تبلیغ کنندگان می توانند برای اهداف بهینه سازی و آزمایش، اطلاعات زیادی در مورد عملکرد تبلیغات خود به دست آورند.

با استفاده از AdWords ، اگر حساب ویدیو منجر به اشتراک کانال، نرخ کلیک در CTA، بازدید از یک کاربر مشترک محتوا و بازدید از محتوای دیگر برند می شود، مدیران حساب YouTube می توانند داده ها را در مورد بازدیدهای کامل یک آگهی، بازدیدهای جزئی جمع آوری کنند. به شخصی که در ابتدا آگهی ویدیویی را مشاهده می کند.

این اقدامات به تبلیغ دهندگان کمک می کند تا ارزش کامل هزینه تبلیغات ویدیویی خود و مکان اختصاص بودجه برای افزایش نتایج را بهتر درک کنند.

Preroll Ads

برخی از تبلیغات in-stream قابل رد شدن نیستند یعنی non-skippable هستند و می توانند قبل، اواسط پخش یا بعد از ویدیوی اصلی پخش شوند. این موارد تبلیغات Preroll نامیده می شوند و مدت زمان آنها می تواند 15 تا 20 ثانیه باشد.

در اینجا مثالی از تبلیغات ویدیویی غیرقابل رد شدن قبل از محتوای اصلی در YouTube آورده شده است:

همچنین نوع دیگری از تبلیغات ویدئویی غیرقابل رد شدن وجود دارد که در اواسط ویدئوی YouTube با طول 10 دقیقه یا بیشتر نشان داده می شود.

ویدئوهای Preroll بهتر است شامل چه چیزهایی شود؟

تبلیغات پیش ثبت به همان اندازه آزادی تبلیغات TrueView در محتوای اختصاصی شما آزادی می دهد. این تبلغیات می تواند شامل افراد ، گفتگو ، صوت و سایر عناصری باشد که به نظر شما بهترین آنها را در 15 تا 20 ثانیه نشان می دهد.

از آنجا که نمی توان از تبلیغات پیش ثبت چشم پوشی کرد، این فیلم ها بهتر است با یک تماس برای اقدام CTA) ) ایجاد شوند. بنابراین می توانید توجهی را که از بیننده دارید بهینه کنید. به عبارت دیگر ، بینندگان را ترغیب کنید تا بر روی تبلیغ شما کلیک کنند و در ازای آن چیزی دریافت کنند. شاید شما در این فصل محصول جدیدی را عرضه کرده اید یا یک رویداد مهم را تبلیغ می کنید و به دنبال ثبت نام هستید – برای دریافت این کلیک ها از این تبلیغ پیش ثبت استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید YouTube فضای فیلم Preroll را به صورت پرداخت به ازای هر کلیک PPC) ) می فروشد.

 Bumpers

بامپرها سومین و کوتاه ترین نوع تبلیغات ویدیویی YouTube در دسترس شما هستند. فقط با شش ثانیه در هر بخش، این مکانهای تبلیغاتی قبل از فیلم انتخاب شده توسط بیننده پخش می شوند.

تبلیغات ویدئویی بامپر بدیهی است که فقط در عرض شش ثانیه نمی توانند یک داستان خوب را رقم بزنند ، اما مکمل های بسیار خوبی برای کمپین های ویدیویی بزرگتر در زمینه راه اندازی یا معرفی رویداد یا محصول جدید هستند. فقط مطمئن باشید که از این شش ثانیه هوشمندانه استفاده می کنید و فقط اجزای سازنده برند تجاری خود را که می خواهید مخاطبانتان از آنها  را به خاطر بسپارند، استفاده کنید.

 

آموزشهای دیگری که به شما پیشنهاد می کنیم ببینید:

 

صفحه اینستاگرام ما رو فالو کنید:

digi.laboratory@

اسکرول به بالا