چگونه می توان محتوای کپی شده را بررسی کرد: ابزارها و نکات

احتمالاً می دانید که وب سایت شما باید همیشه حاوی محتوای اصلی باشد. اگر سایت شما حاوی محتوای تکراری باشد ، این یک اشتباه بزرگ است که می تواند به رتبه بندی سایت و اعتبار شما آسیب برساند. سرقت ادبی یا انتقال کار شخص دیگری بدون اجازه خود ، هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین قابل قبول نیست. محتوای تکراری با پایین آمدن رتبه صفحه یا حذف کامل صفحه وب از جستجوها توسط گوگل مجازات می شود.

احتمال دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که دیگران ممکن است محتوای سایت شما را کپی کرده و بدون اجازه شما سعی کنند از آن استفاده کنند. این بازاریاب های بی وجدان ممکن است بدون هیچ گونه سوالی از شما یا اطلاع به شما، از محتوایی که در وب سایت های خود ایجاد کرده اید، به صراحت استفاده کنند و در نهایت در موتورهای جستجو از شما بالاتر بیایند.

منظور از محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان آنلاین، یعنی در وب سایت های مختلف ظاهر می شود. اگر محتوای خود را در بیش از یک مکان منتشر کنید ، محتوای تکراری دارید. اگر محتوای شخص دیگری را در سایت خود کپی کنید یا اگر مطالب شما را در سایت خود منتشر کنند، این محتوای تکراری است.

هنگامی که محتوا بیش از حد مشابه است، موتورهای جستجو می توانند تعیین کنند که کدام محتوا مربوط به یک سال گذشته در موتورهای جستجو است. هدف موتورهای جستجو این است که هنگام جستجوی یک اصطلاح خاص، بهترین نتایج ممکن را به کاربران ارائه دهند. Google و سایر موتورهای جستجو ممکن است تصمیم بگیرند که محتوای تکراری را حذف کنند.

برخی از دلایل محتوای تکراری

در بسیاری از موارد، استفاده از محتوای تکراری عمدی نیست و یا قصد سوء استفاده وجود ندارد. Google از محتوای تکراری به عنوان بلوک هایی از متن یاد می کند که در دامنه های مختلف یکسان یا “کاملاً مشابه” هستند. نمونه هایی از محتوای تکراری غیر مخرب می توان به توضیحات موارد فروشگاه و نسخه های صفحات وب فقط برای چاپگر اشاره کرد.

کپی عمدی مطالب موضوع دیگری است. وقتی برای افزایش بازدید و یا دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو، از یک محتوا در چندین دامنه استفاده می شود، برای افرادی که سعی در جستجوی اطلاعات دارند و درنهایت دریافت محتوای یکسان در چندین مکان، ناامیدکننده است. به همین دلیل موتورهای جستجو تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن این عمل انجام می دهند.

استفاده از Google برای بررسی محتوای تکراری

یک راه سریع برای بررسی اینکه آیا صفحه ای کپی تلقی می شود، کپی کردن حدود ده کلمه از ابتدای جمله و سپس قرار دادن آن با نقل قول در Google است. این در واقع روش پیشنهادی Google برای بررسی است.

اگر این مورد را برای یک صفحه در وب سایت خود آزمایش کنید، انتظار دارید که فقط صفحه وب شما نمایش داده شود و به طور ایده آل بدون هیچ نتیجه دیگری باشد.

اگر وب سایت های دیگر و همچنین سایت شما نشان داده شوند، Google اشاره می کند که فکر می کند منبع اصلی نتیجه ای است که ابتدا نشان می دهد. اگر این وب سایت شما نیست ، ممکن است مشکل محتوای تکراری داشته باشید.

با آزمایش چند جمله کوتاه تصادفی از متن صفحه وب خود در Google، این روند را تکرار کنید.

ابزارهای رایگان برای بررسی محتوای تکراری

وقتی در حال نوشتن مطالب خود هستید ، ممکن است ناخواسته مطالب خود را بیش از حد به مطالب منتشر شده قبلی شبیه کنید. همیشه بهتر است همه مواردی را که می نویسید با استفاده از جستجوگرهای دزدی ادبی بررسی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما منحصر به فرد است. چندین مورد از این ابزارها بدون هزینه در دسترس هستند.

در اینجا چند ابزار رایگان خوب وجود دارد که می توانند برای بررسی محتوای تکراری مورد استفاده قرار گیرند:

Copyscape :

این ابزار می تواند در عرض چند ثانیه به سرعت محتوایی را که در برابر محتوای قبلاً منتشر شده نوشته اید، بررسی کند. ابزار مقایسه محتوایی را که به صورت کپی نشان داده می شود برجسته می کند و به شما اجازه می دهد تا بدانید چند درصد از محتوای شما با محتوای قبلاً منتشر شده مطابقت دارد.

Plagspotter 

این ابزار می تواند صفحات تکراری محتوا را در وب شناسایی کند. این یک ابزار عالی برای یافتن سرقت علمی است که محتوای شما را به سرقت برده اند. همچنین به شما امکان می دهد URL ها را به طور خودکار بصورت هفتگی کنترل کنید تا محتوای تکراری را شناسایی کنید.

Duplichecker 

این ابزار به سرعت اصالت محتوایی را که قصد دارید در سایت خود ارسال کنید بررسی می کند. کاربران ثبت نام شده می توانند حداکثر 50 جستجو در روز انجام دهند.

Siteliner 

این یک ابزار عالی است که می تواند ماهانه یکبار کل سایت شما را از نظر وجود محتوای تکراری بررسی کند. همچنین می تواند پیوندهای خراب را بررسی کند و صفحاتی را که بیشترین اهمیت را در موتورهای جستجو دارند شناسایی می کند.

Smallseotools

ابزارهای مختلف SEO در دسترس است ، از جمله جستجوگر دزدی ادبی که تکه های محتوای یکسان را مشخص می کند. و اگر می خواهید بیشتر تحقیق کنید، این پیوندها همچنین ابزارهای بیشتری را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهند.

ابزارهای برتر برای بررسی سرقت ادبی

جستجوگرهای ادبی برتر با قابلیت بررسی محتوای تکراری با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ارائه می شوند. آنها به شما این آرامش را می دهند که بدانید کار شما به شخصی که آن را ننوشته است نسبت داده نمی شود.

ابزارهای برتر دزدی ادبی معمولاً گزارشی ارائه می دهند که می تواند اثبات اصالت را تأیید کند. پیامدهای آینده که اصل بودن کار شما نیست با این گزارش هایی که می توانند در قالب PDF ذخیره شوند در تضاد است.

نمونه هایی از ابزارهای برتر برای بررسی محتوای تکراری عبارتند از:

Grammarly

ابزار پرمیوم آنها هم سرقت ادبیات و هم بررسی دستور زبان ، انتخاب کلمه و ساختار جمله را ارائه می دهد.

Plagium

جستجوی سریع رایگان یا جستجوی عمیق برتر را ارائه می دهد.

Plagiarismcheck.org

مطابقت دقیق و متن نقل شده را تشخیص می دهد.

آیا مطالب شما خراشیده شده است؟

محتوای وب سایت شما باید کاملاً اصلی باشد و ابزارهای فوق می توانند به شما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را ناخواسته بیش از حد به محتوایی که در وب سایت شخص دیگری است شبیه نکرده اید.

دلیل دیگر برای بررسی مداوم محتوای تکراری این است که وب سایت هایی در آنجا وجود دارند که عمداً از وبلاگ شخص دیگری محتوا را سرقت می کنند تا خود استفاده کنند. این کار معمولاً با استفاده از نرم افزارهای خودکار انجام می شود. اگر عادت دارید محتوای سایت خود را حسابرسی کنید ، ممکن است متوجه شوید که مقداری از آن خراشیده شده است. چگونه می توان از ازبین رفتن محتوا جلوگیری کرد؟ اگر محتوای خود را که به صورت کلمه به کلمه در سایت شخص دیگری منتشر شده است کشف کنید ، چه باید بکنید؟

راه های گرفتن محتوای خراشنده مطالب

به طور منظم استفاده از ابزارهای برتر دزدی ادبی می تواند به شما در یافتن محتوایی که در سایت شخص دیگری نوشته اید، کمک کند. چند گزینه دیگر برای گرفتن محتوای خراشیده شده وجود دارد.

اگر از Askimet استفاده می کنید، پیگیری ها در وردپرس ممکن است در هرزنامه نشان داده شوند. وقتی محتوای شما همیشه به برخی از پست های دیگر شما پیوند دارد، ممکن است از این طریق بتوانید خراش دهنده محتوا را پیدا کنید.

از ابزارهای مدیر وب سایت استفاده کنید و پیوندهای سایت خود را بررسی کنید. وقتی تعداد زیادی پیوند از یک سایت خاص داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که برخی از مطالب شما به آنها منتقل شده است. تنها راه برای اطمینان، بازدید از سایت آنها و بررسی صفحاتی است که به سایت شما لینک می دهند. ممکن است محتوای دقیق خود را در سایت آنها پیدا کنید.

اگر هرکدام از عناوین پست های شما پس از انتشار محتوای شما در وب ظاهر می شود ، از هشدارهای Google استفاده کنید.

هرچه بیشتر خود را به عنوان مرجعی در جایگاه خود تثبیت کنید ، بیشتر می توانید دریابید کسانی که هنوز جایگاهی را برای خود دست و پا نکرده اند می خواهند مطالب را از شما وام بگیرند. به آنها این امکان را می دهد تا اطلاعات معتبری را در وبلاگ خود بدون نیاز به تلاش برای ایجاد محتوای با کیفیت در اختیار خود قرار دهند.

در مورد خراشنده محتوا چه باید کرد؟

خراش دادن مطالب غیراخلاقی است. هنگامی که متوجه شدید محتوای شما از بین رفته است ، دو گزینه در مورد آنچه باید انجام دهید دارید.

با مالک وب سایتی که محتوای شما را منتشر کرده تماس بگیرید و به او اطلاع دهید که محتوای خود را در سایت وی پیدا کرده اید. ممکن است صاحب سایت از این که محتوای دزدیده شده به سایت آنها اضافه شده است، آگاهی نداشته باشد ، بنابراین از این تردید بهره مند شوید. می توانید از طریق فرم تماس با آنها یا از طریق هر یک از پلتفرمهای رسانه های اجتماعی که در آنها شرکت می کنند ، به آنها دسترسی پیدا کنید.

اگر سایتی با کیفیت است ، به آنها این امکان را بدهید که ضمن اعتبار به عنوان نویسنده و پیوند به سایت خود ، مطالب را بالا نگه دارند. گزینه دیگر پیشنهاد نوشتن مقاله اصلاح شده در ازای دریافت پیوند است. اگر سایت کم کیفیتی است ، به آنها بگویید می خواهید محتوای شما بلافاصله از سایت آنها حذف شود.

اگر روش مشخصی برای تماس با صاحب وب سایت وجود ندارد ، جستجوی Whois را انجام دهید. از این طریق می توانید متوجه شوید که سایت متعلق به چه کسی است مگر اینکه به طور خصوصی ثبت شده باشد. اگر هنوز نمی توانید بفهمید که صاحب سایت کیست، می توانید با استفاده از ابزار رایگان Whoishostingthis.com ، بفهمید چه کسی میزبان آن است. با شرکت میزبان تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که مالک وب سایت در حال انتشار محتوای دارای حق چاپ است. شرکت های میزبان وب این نوع شکایت را جدی می گیرند و به موقع کمک می کنند.

محافظت از محتوا با DMCA

شما حق چاپ هر محتوای اصلی را که در سایت خود منتشر می کنید ، دارید. یکی از راه های محافظت از خود قرار دادن نشان DMCA در سایت خود است. DMCA اظهار می دارد اگر محتوای شما به سرقت رفته در حالی که با یکی از نشان های آنها محافظت شده است ، بدون هیچ هزینه ای حذف می کنند.

DMCA به جلوگیری از سارقان کمک می کند و ابزارهایی را برای کمک به شما در یافتن کپی های غیرمجاز از محتوای خود در سایت شخص دیگری ارائه می دهد. آنها به سرعت محتوای دزدی ادبی از جمله تصاویر و فیلم ها را پایین می آورند.

 

افکار نهایی درباره محتوای تکراری

افرادی که برای کسب اطلاعات به اینترنت می روند، انتظار دارند محتوای اصلی و مفیدی پیدا کنند و این همان چیزی است که باید بتوانند پیدا کنند. در صورت امکان از تکرار مطالب خودداری شود. مطالب باید به خوبی نوشته شده و منحصر به فرد باشد تا خوانندگان بتوانند بهترین تجربه آنلاین را داشته باشند.

 

منبع: https://my.digitalmarketinginstitute.com/library/entry/how-to-check-for-duplicate-content-tools-and-tips

 

مقاله قبلی: 

 

جهت مشاهده صفحات اختصاصی بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ بر روی لینک ذیل کلیک نمایید:

 

جهت ثبت نام فصل سوم بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ بر روی لینک ذیل کلیک نمایید:

کلمات کلیدی: محتوا، محتوای کپی، تولید محتوا، دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا