چگونه از طریق لینکدین، فرصت های شغلی مناسب را پیدا کنیم؟

تهیه و تالیف: بهروز عبادی

بیش از 400 میلیون کاربر لینکدین در 200 کشور و سرزمین وجود دارد. این یک شبکه اجتماعی با دسترسی خارق العاده است.

چه چیزیLinkedin  را از رقبا متمایز می کند و چرا باید آن را در استراتژی فروش دیجیتال خود بگنجانید؟

از زمان تأسیس، لینکدین به جای اینکه سکویی برای اشتراک تصاویر بی شماری از وعده های غذایی و فیلم های ویروسی بچه میمون ها باشد، یک حوزه کاملاً حرفه ای بوده است.
این به عنوان ابزاری برای استخدام، تبلیغ برند، شبکه های تجاری و به طور فزاینده، یک بستر قدرتمند برای فروش دیجیتال استفاده می شود.

اولین نکته ای که باید در نظر داشت این است که از لینکدین همانند سایر شبکه های اجتماعی نباید استفاده کنیم.

به عنوان مثال، بعضی از افراد از لینکدین همانند اینستاگرام یا فیس بوک شروع به نوشتن دلنوشته ها، شعر، قراردادن تصاویر طبیعت و … می کنند که این کار اصلا در لینکدین اصولی و حرفه ای نیست.

 

مواردی که یاد می گیریم؟

  • چگونه یک صفحه لینکدین حرفه ای بسازیم؟
  • چگونه بخشهای مختلف را تکمیل کنیم؟
  • چگونه مشاغل مناسب را پیدا کنیم؟
  • چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

کاربردهای لینکدین

  • یک صفحه لینکدین حرفه ای می تواند در گرفتن فرصت های شغلی مناسب در داخل و خارج از کشور موثر باشد
  • حتی در اخذ پذیرش های دانشگاهی نیز لینکدین بسیار موثر است
  • در معرفی خود و تواناییها به بازار کار بسیار تاثیرگذار است
  • در تبلیغ و معرفی کسب و کار خود موثر است

هدفگذاری

ساخت یک صفحه حرفه ای

برای ساخت یک صفحه حرفه ای در لینکدین باید تمامی بخشهای مربوطه به دقت و صحیح تکمیل شود. ابتدا به بررسی هر یک از بخشها می پردازیم:

Photo: عکسی که شما از خودتان قرار می دهید
Summary: خلاصه ای که از خودتان ارائه می دهید
Experience: تجربیات کاری شما
Education: تحصیلات شما
Licenses: مدارکی که اخذ کرده اید
Honours: افتخاراتی که کسب کرده اید
Projects: پروژه هایی که کار کرده اید
Publications: مقالاتی که منتشر کرده اید
Courses: دوره های مهمی که گذرانده اید
Skills: مهارتها و تواناییهای شما
Endorsement: تاییدی که از بقیه افراد بابت مهارتهایی که دارید دریافت می کنید
Recommendation: پیشنهاداتی که برای شما ارائه شده است

 

Photo

برخی از افراد در پروفایل خود یا عکس نمی گذارند یا عکسهای طبیعت قرار می دهند یا عکسهایی شبیه پروفایل اینستاگرام درج می کنند.

به شدت توصیه می شود که عکس پروفایل یک عکس حرفه ای باشد.

ویژگیهایی که یک عکس پروفایل لینکدین باید داشته باشد:

  • حتما عکس به صورت یک عکس بیزینسی باشد
  • عکس حتما تمیز و باکیفیت باشد
  • پس زمینه ساده ای داشته باشد
  • پس زمینه خیلی شلوغ نباشد که چهره شما بیشتر نمایان شود
  • در عکس حتما لبخند داشته باشید

Summary

بسیاری از افراد که به صفحه شما مراجعه می کنند بلافاصله بخش خلاصه را می بینند و به صفحات دیگر ممکن است مراجعه نکنند. لذا قسمت خلاصه مهمترین بخش است.

ویژگیهایی که برای یک Summary باید در نظر گرفت:

  • به صورت Bullet Point نوشته شود. یعنی عنوان عنوان نوشته شود
  • فقط به عناوین اشاره شود و نیازی به ارائه توضیحات نیست
  • عناوین قابل فهم باشد. اصطلاحات خیلی تخصصی استفاده نکنید
  • هم اطلاعات شخصی بنویسید و هم اطلاعات کاری
  • اگر صفحه شخصی دارید که بسیار برایتان مهم است آن را حتما درج کنید

مثال:

  • Engineer with wide experience in …
  • Experienced with … Computer Software
  • Strong … Skills
  • Successful record of people skills in
  • Innately a …. Person with leads to
  • Adept at …. With an innate drive at

 

Experience

در قسمت تجربیات به ترتیب زیر، تجربیات مربوطه را درج کنید:

  • ابتدا تجربیات کاری نوشته شود (اگر به دنبال شغل هستید)
  • اگر دنبال پذیرش تحصیلی هستید، ابتدا تجربیات تحقیقاتی خود را بنویسید

این نکات را باید رعایت کنید؟

  • کی و کجا کار کرده اید؟
  • کی و کجا تحصیل کرده اید؟
  • بهتر است صفحه شرکتی که در آنجا کار کرده اید را قرار دهید یا سایت شرکت را درج کنید
  • مهمترین قسمت در اینجا این است که چه مسئولیت یا Responsibility داشته اید؟
  • مهم است که به زبان انگلیسی و با لغات حرفه ای و مناسب درج کنید. اشتباه گرامری نداشته باشید.
  • اگر دوره کارآموزی جدی و مناسب داشته اید حتما درج کنید
  • در قسمت Achivement هر فایل، گزارش یا Recommendation و … دارید را پیوست کنید.

 

Education

در قسمت تحصیلات به ترتیب زمانی (آخرین مقطع تحصیلی) نوشته شود:

  • حتما اینکه از کدام دانشگاه و چه زمانی مدرک تحصیلی اخذ کرده اید نوشته شود.
  • اگر در دوره تحصیل، جوایز یا افتخاراتی را کسب کرده اید درج کنید.

 

Licenses

در اینجا هر مدرکی که اخذ کرده اید را می توانید درج کنید. تمام موارد زیر را می توانید در این بخش به صورت اشاره وار درج کنید:

  • Licences and Certifications
  • Conferences, Workshops, Online Courses, …

این نکات را باید رعایت کنید:

  • براساس اهمیت مرتب کنید. یعنی مهمترین مدارک را ابتدا قرار دهید.
  • از کجا مدرک را گرفته اید؟
  • چه زمانی گرفته شده است؟
  • اگر فایل یا لینکی وجود دارد حتما قرار دهید.

 

Honours

هر افتخار و جایزه ای که دریافت کرده اید را در اینجا درج می کنید.

  • Honours and Awards
  • Conferences, Universities, Grant, …

این نکات را باید رعایت کنید:

  • در اینجا هم براساس اهمیت مرتب کنید.
  • از کجا و چه زمانی اخذ شده است؟
  • بر چه اساسی این جایزه یا افتخار به سمت تعلق گرفته است؟
  • باز هم اگر فایل یا لینکی وجود دارد حتما پیوست کنید.

 

اینکه چه کارهایی انجام داده اید، پروژه ها، تحقیقات و کارهای مهمی که انجام داده اید. در این قسمت توضیحات بیشتری از پروژه هایی که کار کرده اید را قرار می دهیم.

  • Industrial and Research
  • Where? When? Supervisor?

نقش شما در پروژه چه بوده است و به صورت بولت وار contribution خودتان را لیست کنید.

باز هم به ترتیب اهمیت مرتب شود.

Publications

در این بخش مقالات، Paperهایی که تاکنون منتشر کرده اید را لیست می کنید.

نکاتی که باید در نظر گرفت:

  • مقالاتی که در آنها نام اول هستید یا ژورنالهای مهمی که مقاله شما چاپ شده است را اول بنویسید.
  • چکیده ای از هر مقاله را بنویسید.
  • بهتر است لینک مقاله را در ژورنال مربوطه قرار دهید.
  • در قسمت Co-authors نام تمام افرادی که در نوشتن این مقاله نقش داشته اند را می توانید بنویسید و به صفحه آن افراد نیز لینک کنید.

Courses

معمولا دوره هایی که خیلی مهم و حرفه ای هستند را درج کنید. دوره هایی که موجب بولد شدن رزومه شما می شود را درج کنید.

  • Advanced Courses in University
  • Voluntary Courses
  • Online Courses, Coursera, Edx, …
  • از کجا اخذ شده است مهم است
  • حتی دوره هایی که فقط گذرانده اید ولی مدرک نگرفته اید را هم درج کنید.

Skills

در این قسمت هر مهارت و توانایی هایی که دارید را قرار می دهیم:

  • Industry Knowledge
  • Academic Knowledge
  • General Knowledge
  • Take skill Quiz
  • شما می توانید برای برخی مهارتهای معروف آزمون آنلاین دهید. در این صورت خود لینکدین شما را تایید می کند.

Endorsement

تاییدهایی را می توانید از کسانی که باهاشون کار کرده اید بگیرید.

  • From Co_workers, Classmates, Employers, Supervisors
  • From Experts in that field

Recommendation

Recommendationها را می توانید در اینجا درج کنید.

  • From Co_workers, Classmates, Employers, Supervisors
  • From Industry professionals

پیدا کردن فرصت های شغلی

در این بخش می خواهیم ببینیم  چگونه فرصت های شغلی را پیدا کنیم؟

  • در قسمت Jobs می توانید در هر زمینه ای جستجو کنید و فرصت های شغلی را نمایش دهد.
  • در این بخش می توانید براساس تاریخ، تجربیات کاری جستجو کنید.
  • می توانید دکمه alert را تنظیم کنید که فرصت های شغلی جدید را به شما نشان دهد.

برقراری ارتباط

وقتی شما پذیرش یا فرصت شغلی مناسب را انتخاب کردید، بر روی آن صفحه کلیک می کنید و به راحتی می توانید نسبت به Apply کردن اقدام کنید.

قسمت مهم دیگر در این قسمت، صفحه کارکنان آن شرکت است که نشان می دهد. یعنی از کارکنان آن شرکت می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

حرف آخر

  • حتما در لینکدین فعالیت داشته باشید
  • صفحه تان را مرتب به روز کنید
  • شغل های جدید، فعالیت های جدید و … را اضافه کنید.

صفحات اجتماعی ما رو دنبال کنید:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/digi.laboratory/

لینکدین: دیجی لب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا