نگاهی کوتاه به بازاریابی دیجیتال و مفهوم 5D

 

ترجمه و تالیف: بهروز عبادی

در این دنیای رقابت معاصر، هر کسب و کاری در مورد تبدیل شدن به مرکز جذب مخاطبان رقیب خود در تلاش است. بازاریابی دیجیتال به رسانه ای مهم برای تبلیغ برند و محصول خود تبدیل شده است تا آنجا که ممکن است به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کرد. همانطور که می دانید بازاریابی راهی برای پیش بینی ، شناسایی و ارضای نیازهای مشتری شما به بهترین شکل ممکن است. اما از آنجا که موضوع اصلی ما در مورد بازاریابی دیجیتال است ، بنابراین در این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد بازاریابی دیجیتال و 5D خواهم داد.

دانستن مفهوم بازاریابی دیجیتال

اگرچه بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی است اما تنها تفاوتی که آن را از هم جدا کرده نسخه دیجیتالی آن است. در اینجا شما نیازی به کارهای میدانی ندارید تا به مردم برسید و آنها را از برند یا محصول خود آگاه کنید. درعوض ، شما این کار را با استفاده از فناوری های دیجیتال از طریق اینترنت، برنامه های تلفن های همراه، تبلیغات نمایشگر و سایر تکنیک های رسانه دیجیتال از جمله بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره) انجام می دهید و مشارکت با وب سایت های دیگر.

استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال

اگر می خواهید استارتاپ خود را راه اندازی کنید و از خود می پرسید که چگونه این تکنیک های بازاریابی دیجیتال می توانند به شما کمک کنند. بنابراین به شما بگوییم که این تکنیک ها که برای مشتریان جدید بسیار مهم است و ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان فعلی برای ایجاد ارتباط خوب با آنها از طریق اتوماسیون بازاریابی و E-CRM . با این حال ، برای موفقیت هرچه بیشتر بازاریابی دیجیتال، ادغام با رسانه های سنتی مانند چاپ بروشور، ایمیل مستقیم و تلویزیون نیز بسیار ضروری است.

چرا بازاریابی دیجیتال نیاز است؟

احتمالا نوعی کنجکاوی در ذهن شما ایجاد شده که چه چیزی بازاریابی دیجیتال را به عنصری ضروری برای کسب و کار شما تبدیل می کند. بنابراین پاسخ این است که بازاریابی دیجیتال نقشی محوری در شکل گیری رفتار مصرف کننده در دنیای تجارت معاصر دارد. علاوه بر این ، برخی دلایل وجود دارد که شما باید بدانید تا اهمیت بازاریابی دیجیتال را درک کنید.

کمک به جلوتر بودن از رقبا

دلایل عمده نیاز به بازاریابی دیجیتال این است که باعث می شود از شرکت های رقیب خود جلوتر بروید و همه اینها از طریق Google Adwords ، جستجوی ارگانیک ، جستجوگرها ، وبلاگ ها ، جستجوی محلی و رسانه های اجتماعی البته امکان پذیر است. همه این عناصر کمک بزرگی به یک کسب و کار می کنند تا بتواند حداکثر مخاطبان را بدست آورد.

در مقایسه با تبلیغات سنتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت

یکی دیگر از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که هزینه آن بسیار کمتر از تبلیغات سنتی است. پس چرا به سراغ تلویزیون بروید ، وقتی می توانید یوتیوب را به عنوان بهترین گزینه یا پادکست به جای رادیو ، نوشتن وبلاگ و نه مراجعه به مجله ها و رسانه های اجتماعی به جای تبلیغات داشته باشید.

ایجاد پیوند و اعتماد با مخاطبان هدف

اگر یک کسب و کار خاص با دسترسی به مشتری خود از طریق شبکه های اجتماعی طرفداران خوبی دارد. سپس مطمئناً پیوند خوبی با آنها ایجاد خواهد کرد و همچنین در جلب اعتماد آنها نیز کمک خواهد کرد.

5D بازاریابی دیجیتال

اگر در مورد اهمیت بازاریابی دیجیتال اطلاعات زیادی دارید، بهتر است کمی به بررسی 5D بپردازیم که درک شما از موضوع را به روز می کند.

 

Digital media

آنها کانالهای ارتباطی مختلف متعلق به خود، خریداری شده و کسب شده برای ارتباط مخاطبان از طریق خدمات ایمیل ، تبلیغات ، شبکه های اجتماعی ، پیام رسانی و موتورهای جستجو هستند.

 

      Digital technology

این نوعی فناوری بازاریابی است که برای ایجاد تجارب تأثیرگذار از برنامه های تلفن همراه و وب سایت ها تا فعالیت های ایمیل برای کسب و کار مفید است.

     Digital devices

همه دستگاه های مفید شما، از جمله تلویزیون ، دستگاه های بازی، رایانه های رومیزی، تلفن های هوشمند یا حتی تبلت ها، بهترین رسانه برای مخاطبان برای تجربه برندهای تجاری در هنگام تعامل با سایر برندهای تجاری هستند.

   Digital platforms

تعاملات عمده در دستگاه های موجود در برنامه ها از پلت فرم های معروف مانند توییتر و اینستاگرام و سایر موارد انجام می شود.

 

   Digital data

داده ها ، از جمله مشخصات مخاطبان ، بصورت دیجیتالی توسط قانون محافظت می شوند.

 

نتیجه گیری:

سعی کردیم در این مقاله بازاریابی دیجیتال و همه چیزهایی که در مورد استفاده هوشمندانه از فن آوری های دیجیتال برای ارتقا کسب و کار خود نیاز است را معرفی کنیم. از نظر هدف، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی از نظر ارتقا کسب و کار و نام تجاری تا حدودی مشابه هستند ، بنابراین این طور نیست که بازاریابی سنتی هیچ ارتباطی ندارد. در اصل ارتباط وجود دارد، اما اکنون با رشد تکنولوژی و نیازها ، بازاریابی دیجیتال محبوبیت بسیار بیشتری در میان بسیاری از کارآفرینان و استارتاپ ها کسب کرده است ، کسانی که مصمم هستند با رقبای خود رقابت کنند و در رقابت تجاری کسب و کار ، که در همه جا رایج است ، پیش بروند. هرچه مخاطبان شما بیشتر شوند، احتمال موفقیت بیشتر، بیشتر و بیشتر می شود.

منبع:

https://www.doffitt.com/a-glance-at-digital-marketing-and-its-5ds/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا