به صفحه اختصاصی بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ خوش آمدید

ما در این صفحه، تمام کارهایی که در فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ انجام می شود را مرحله به مرحله معرفی می کنیم.

گام اول- مصاحبه های فصل اول بود که انجام شد و در نهایت 12 نفر بری فصل اول منتخب شدند

دانش پذیران منتخب فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

این 12 نفر دانش پذیر از بین 50 نفر از افرادی که ثبت نام اولیه را انجام دادند و در مصاحبه ها شرکت کردند انتخاب شده اند

سارا داوودی

کارهای آژانسهای مهاجرتی رو انجام میده و دنبال ارتقاء سطح علمیش هستش

همایون ارجمند

توی کار گردشگریه و خیلی دوست داره توی این کار پیشرفت کنه

پریسا کلانتری

توی کار رستوران و کافی شاپ هستش و خیلی این بوت کمپ به دردش میخوره

شهاب پاک شکار

برنامه نویس حرفه ایه و مشتاق کمک و حمایت و یادگیریه حسابی

ماهنوش کوچاری

فناوری اطلاعات خونده و خیلی دوست داره که متخصص دیجیتال مارکتینگ شه

امیرحسین محتشم

خودش توی کار بازاریابی و فروش هستش و دنبال یادگیری بیشتر اومده دیجی لب

سمیرا نظری

از همون جلسه اول علاقه و هنرش رو توی دیجیتال مارکتینگ نشون داده

عرفان محسنیان

خیلی ساکت و کم حرف و دنبال یادگیری توی دیجیتال مارکینگ هستش

نازنین مختاری

نازنین مهندسی هسته ای خونده و داره یک استارتاپ راه میندازه

تینا صالحی

تینا هم همراه با نازنین میخواد یک استارتاپ راه بندازه

مهدی پارساکیا

مهدی هم یه برنامه نویس خیلی خوبه و دوست داره توی دیجی لب حرفه ای شه

مهتاب صدرایی زاده

مهتاب هم خیلی دوست داره که سریع یک بازاریاب دیجیتالی حرفه ای بشه

تقسیم به تیمهای کاری

توی جلسه اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ به بررسی این موارد و مسایل پرداخته شد:

اول افراد به سه تیم چهار نفره برای انجام کارهای تیمی و گروهی تقسیم بندی شدند.

 

جلسه اول

سرفصلهای جلسه اول

  • مروری بر دیجیتال مارکتینگ
  • اهداف دیجیتال مارکتینگ
  • نوشتن استراتژی و پلن در دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ

انجام تمرین و کار گروهی

تیمهای کاری به انجام تمرین های گروهی در فضای باز مجموعه پرداختند و خروجی های خود را ارائه دادند

فرنیا فرهد، میهمان ویژه جلسه دوم دیجی لب

جلسه دوم، دیجی لب میزبان یک میهمان ویژه است که قراره آموزش گرافیک و پردازش تصویری برای شبکه های اجتماعی رو یاد بده.

  • هویت بصری و اهمیت آن در شبکه های اجتماعی
  • اصول و قواعد طراحی در فضای اجتماعی
  • انجام یک پروژه عملی

مروری بر مباحث جلسه اول

در ابتدای جلسه اول، به مرور مباحث گفته شده در جلسه اول پرداخته شد.

تمرینات و کارهای گروهی دانش پذیران بررسی شد.

پلن نوشته شده توسط هر گروه براساس مباحث جلسه اول اصلاح گردید و پلن نهایی ایجاد شد.

جلسه دوم

سرفصلهای جلسه دوم

  • مروری بر سفر مشتری (Buyers’ Journey)
  • مروری بر قیف فروش (Sales Funnel)
  • مروری بر هویت بصری در شبکه های اجتماعی

هویت بصری شبکه های اجتماعی

در جلسه دوم، خانم دکتر فرنیا فرهد، به عنوان مهمان مدعو در دیجی لب حضور پیدا کردند و به ارائه محتوای آموزشی در خصوص هویت سازمانی، هویت بصری، طراحی شبکه های اجتماعی به ارائه آموزشهای لازم پرداختند و پروژه عملی در این خصوص نیز انجام شد.

ویدئوی ورود اعضای فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

گالری تصاویر جلسه دوم

جلسه سوم، تو یه فضای مدرن، یه بازی استراتژی جذاب داریم

جلسه سوم قراره بریم یه جای خیلی باحال و یک بازی فکری استراتژی توسط تمام اعضای بوت کمپ داشته باشیم.

این بازی کمک میکنه تا قدرت کار گروهی، تحلیل و ایجاد استراتژیهای مختلف را در کار دیجیتال مارکتینگ تمرین کنن.

مروری سریع بر جلسه دوم

انجام بازی های استراتژیک

توی جلسه سوم بچه های فصل اول دیجی لب توی یک فضای شیک در دو گروه به انجام بازیهای استراتژیک پرداختند.

این بازیها با هدف آشنایی اعضا با کاربرد بازی در دیجیتال مارکتینگ و نقش بازیها در جذب مشتریان طراحی شد.

جلسه سوم

انجام بازی استراتژیک

گروه اول 6 نفره به انجام یک بازی استراتژیک با یکدیگر پرداختند که با انجام یک سری فرآیندها و پاسخ به یکسری سوالات سعی داشتند تا به یک پاسخ نهایی دست پیدا کنند.

در این بازی، امیرحسین و سارا تونستن زودتر از همه به نتیجه برسن.

بازی با بازار

در بازی دوم که به صورت 5 نفره انجام شد، اعضا با یکدیگر به چالش های بازار و خرید و فروشش در یک بازار واقعی و با حجره های واقعی پرداختند و با قوانین واقعی موجود در بازار، به داد و ستد و استفاده از روشها و ترفندهای مناسب برای فروش کالاهای خود به مشتریان پرداختند.

در این بازی، شهاب بیشترین امتیاز رو تونست کسب کنه.

گالری تصاویر جلسه سوم

حسن سلطانی، موسس گروه برندآفرینی آمیراژ و مشاور بازاریابی، مهمان جلسه چهارم

مهمان جلسه چهارم، آقای حسن سلطانی هستن که مبحث مهندسی فروش را ارائه خواهند داد.

مباحثی همچون چیستی و چرایی فروش، تکنیک های فروش، فنون فروش تلفنی، تمرین های فن بیان، مهندسی فروش و یک تمرین عملی را ارائه خواهند داد.

همچنین روش های فروش نرم افزار و محصولات دیجیتال را آموزش خواهند داد.

مروری بر شناخت خریدار

در این جلسه ابتدا به بررسی شناخت خریدار و مرور کامل قیف فروش پرداخته شد و مطالبی همچون ذیل ارائه گردید:

  • Understanding the buyer
  • Buyer’s Journey
  • Understanding Customer Needs
  • Sales Funnel
  • The AIDA Funnel (AIDA Model)

جلسه چهارم

گیمیفیکیشن و نقش آن در بازاریابی دیجیتال

در ادامه این جلسه به مرور گیمیفیکیشن و نقش ان در بازاریابی دیجیتال پرداخته شد و از آنجایی که در جلسه سوم بازیهای گروهی و تیمی انجام شد لزوم این بازیها در بازریابی دیجیتال بررسی کامل گردید. البته در این بخش مشارکت اعضایبوت کمپ بسیار به چشم می آمد.

بازاریابی درونگرا

در ادامه جلسه چهارم، مباحث مهمی همچون بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی یا جاذبه ای آموزش داده شد:

  • Inbound Marketing (4 channels)
  • Inbound Marketing Benefits
  • Inbound Marketing Methodology
  • Using the Inbound Methodology in Marketing

مهندسی فروش

در ادامه دعوت از میهمانان برای حضور در دیجی لب، از آقای دکتر حسن سلطانی دعوت شد تا به ارائه آموزشهایی در خصوص مهندسی فروش بپردازند.

مباحثی همچون ذیل در این بخش ارائه گردید:

  • چیستی و چرایی فروش؟
  • ضرورت فروشندگی
  • فرآیند فروشندگی
  • انجام تمرین های عملی و گروهی
  • بازاریابی تلفنی

گالری تصاویر جلسه چهارم

حسن جمشیدی، مدرس و مشاور کارآفرینی و کسب و کار و استارتاپ منتور

مهمان جلسه پنجم، آقای حسن جمشیدی هستن که مبانی بازاریابی مثل (بخش بندی بازار – مقایسه آمیخته بازاریابی سنتی (4P) با آمیخته بازاریابی مدرن (SAVE) و نحوه ی پیاده سازی آن در مدیریت بازاریابی نوین و دیجیتال مارکتینگ) را ارائه می دهند.

جلسه پنجم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Direct Response Advertising

در این جلسه ابتدا به بررسی تبلیغات پاسخ مستقیم پرداخته شد و مطالبی همچون ذیل ارائه گردید:

  • Paid Search Advertising
  • Display Advertising
  • Affiliate Marketing
  • Keywords Are Key
  • Keyword Optimization Plan

نحوه نوشتن کمپین بازاریابی ساده

در ادامه این جلسه به مرور کمپین های بازاریابی پرداخته شد و نحوه نوشتن یک کمپین ساده در آن بررسی گردید. در این بخش مراحل کامل برای نوشتن یک کمپین بازاریابی آنلاین ساده با دانشجویان کلاس تمرین شد.

Rethinking The 4P's

در ادامه جلسه پنجم، مباحث مهمی همچون آمیخته بازاریاب توس آفای دکتر جمشیدی بررسی شد و بازنگری در آمیخته بازاریابی 4P ارائه گردید و نحوه بازنگری این آمیخته های بازاریابی در دنیای دیجیتالی مدرن و بازاریابی دیجیتال به صورت کامل بررسی گردید.

 

یک مهمان ناخونده هم داشتیم

آقای گربه عزیز هم مهمون ناخونده این هفته کلاس درس بودن که مورد شکار دوربین دانشجویان قرار گرفت!!

گالری تصاویر جلسه پنجم

افشین حسینقلی نژاد، موسس و مدیر عامل آژانس دیجیتال مارکتینگ ادنگاه

مهمان جلسه ششم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، آقای مهندس افشین حسینقلی نژاد هستن که به بررسی مباحثی همچون ذیل خواهند پرداخت:

  • معرفی انواع ترافیک وب سایت
  • متریک های ادوردز و متریک‌های کسب‌وکار
  • انواع تبلیغات گوگل ادز
  • اجزای کمپین گوگل ادز
  • روش‌های تعریف کیوردها
  • آشنایی با Ad Rank و Quality Score
  • نحوه نوشتن Ads ها
  • تعیین بودجه و بیدینگ
  • گزارشات گوگل ادز

جلسه ششم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کانالهای جذب ترافیک

در این جلسه ابتدا به بررسی کانالهای جذب ترافیک پرداخته شد و مطالبی همچون ذیل ارائه گردید:

  • ترافیک مستقیم (Direct)
  • ترافیک ارگانیک (Organic)
  • ترافیک ارجاعی (Referral)

Google Account setup

سپس به ایجاد یک کمپین گوگل ادز و معرفی کامل بخشهای آن پرداخته شد:

  • MCC (my client center)
  • Account
  • Campaign
  • Adgroup
  • Keywords
  • Negative keywords
  • Ads & Extensions
  • Budget
  • Schedule
  • Targeting
  • Bidding
  • Quality score (LP,CTR,Ad Relevance)
  • Adrank=Max Bid * Quality score
  •  

Adwords Keywords

در ادامه این جلسه، کلمات کلیدی ادودرز، نحوه ساخت، به روزرسانی، بررسی و سایر گزینه های موردنیاز برای ایجاد یک کمپین ادوردز توسط آقای حسینقلی نژاد ارائه گردید.

  • Match Type
  • Special Symbol
  • Examples

گالری تصاویر جلسه ششم

حمیدرضا سلیمانی، توسعه دهنده بازار دیجیتال

مهمان جلسه هفتم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، آقای حمیدرضا سلیمانی هستن که به بررسی مباحث سئو همچون ذیل خواهند پرداخت:

  • تست سرعت سایت
  • Google insight
  • پیدا کردن کلمه کلیدی با
    گوگل
  • پیدا کردن LsI
  • Seo on page
  • Seo off page
  • Seo technical

جلسه هفتم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مرور مباحث

در این جلسه ابتدا به بررسی و مرور مباحث قبلی پرداخته شد مباحثی که در تمامی جلسات قبلی آموزش داده شده بود مرور و بررسی گردید

یک بازی هیجان انگیز

سپس به انجام یک بازی هیجان انگیز و گروهی پرداخته شد تا اعضای دیجی لب ضمن استفاده و مرور مباحث قبلی، با انگیزه و باانرژی به ادامه یادگیری مشغول شوند.

آموزش سئو

در ادامه این جلسه،آقای مهندس سلیمانی به ارائه مباجث سئو پرداختند و مباحث زیر آموزش داده شد:

  • Seo Technical
  • Seo On-Page
  • الگوریتمهای گوگل
  • Keyword Search

 

گالری تصاویر جلسه هفتم

محمد مهدی مقدم، کارشناس شبکه های اجتماعی
  • مهمان جلسه هشتم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، آقای محمد مهدی مقدم هستن که به آموزش اینستاگرام مارکتینگ همچون مباحث ذیل خواهند پرداخت:
  • ويژگى هاى ظاهرى يك پيج اصولى؛
  • نحوه نگارش متن كپشن؛
  • نحوه برگزارى ٠ تا ١٠٠ يك مسابقه؛
  • اصول اجراى يك لايو؛
  • چگونه تبليغات كنيم و از چه كانال‌هايى؛
  • تكنيك هاى افزايش بازديد و مخاطب؛
  • اينفلوئنسر ماركتينگ؛
  • نحوه پاسخگويى به كامنت‌ها و دايركت‌ها؛
  • معرفى تعدادى سايت و اپليكيشن كاربردى

جلسه هشتم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اینستاگرام مارکتینگ

مهمان ویژه این جلسه آقای مهندس محمدمهدی مقدم بودن که به ارائه مباحث کاملاینستاگرام مارکتینگ پرداختند و تمامی ویژگیهای لازم را برای این کار از طراحی های صفحات اینستاگرام تا تمامی اصول موردنیاز ارائه دادند

برگزاری مسابقات در اینستاگرام

در ادامه این جلسه، مباحثی از جمله نحوه برگزاری مسابقات اینستاگرامی برای افزایش یا تثبیت کاربران ارائه شد.

البته بخش پرسش و پاسخ و سوالات دانشجویان هم از بخشهای جدایی ناپذیر این جلسه بود.

گالری تصاویر جلسه هشتم

حمیدرضا سلیمانی، توسعه دهنده بازار دیجیتال

مهمان جلسه نهم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، آقای مهندس حمیدرضا سلیمانی هستن که مبحث بازاریابی محتوایی آموزش داده خواهد شد.

  • محتوا شناسی
  • خلق محتوا
  • بازاریابی محتوایی چیست؟
  • تدوین استراتژی محتوایی؟
  • محتوا و سئو
  • تدوین استراتژی محتوا با ساستک و آیدا
  • محتوا در بازاریابی شبکه های اجتماعی

جلسه نهم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

بازاریابی محتوا

در جلسه نهم به ارائه مطالب مربوط به بازاریابی محتوا پرداخته شد.

مباحثی که در این جلسه به آنها اشاره شد عبارتند از:

  • محتوا چیست؟
  • تاریخچه محتوا
  • استراتژی محتوا
  • استراتژی از نظر بزرگان
  • طراحی پرسونا
  • مدل SOSTAC

 

گالری تصاویر جلسه نهم

جلسه دهم، دانش پذیران دوره برای شرکت در آزمونهای بین المللی آماده می شوند و برای این منظور در یک آزمون آزمایشی شرکت خواهند کرد.

از تمامی مباحثی که تاکنون تدریس شده است در آزمون شرکت خواهند کرد.

جلسه دهم فصل اول بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

جلسه شبیه سازی آزمونهای بین المللی

در جلسه دهم برای اینکه دانش پذیران با آزمونهای بین المللی و نمونه ای از سوالات آنها آشنا شوند، یک نمونه آزمون اخذ شد. زیرا این دانش پذیران سعی در گرفتن مدارک بین المللی دیجیتال مارکتینگ دارند.

موارد آزمون عبارتند از:

  • Digital Marketing Introduction
  • AdWords
  • Social Media Marketing
  • Content Marketing
  • SEO
  • Digital Strategy

گالری تصاویر جلسه دهم

اسکرول به بالا